sobota, 7 maja 2016

[Recenzja] Luna. Poradnik wrotkarki.

W dzisiejszym poście chciałbym dla was zrecenzować "Poradnik wrotkarski" od wydawnictwa Egmont Polska. Warto zobaczyć recenzję, bo książka jest naprawdę ciekawa. Serdecznie zapraszam!


W związku z premierą serialu "Soy Luna" w Polsce (16 maja), zaczęto wypuszczać linię produktów związanych z serialem. Z dnia na dzień tych nowych propozycji przybywa, a dystrybutorzy oferują nam coraz to lepsze pozycje. Wydawnictwo Egmont Polska jako jedne z pierwszych wydało pierwsze pierwsze książki oparte na serialu "Soy Luna". Dzięki naszej współpracy, a także ich uprzejmości, mam okazję zrecenzować owe książki. Na pierwszy ogień idzie "Poradnik wrotkarki". Gorąco zapraszam do lektury, ponieważ naprawdę warto! 

Informacje ogólne:

Tytuł: Luna. Poradnik wrotkarki
Liczba stron: 64
Data premiery: 4 maja 2016
Wydawnictwo: Egmont Polska 
Cena: 19,99 zł


Książka "Poradnik wrotkarki" to nie tylko zwykły poradnik, jakby mogło się wydawać na pierwszy rzut oka. To prawda, zawiera porady dotyczące wrotkarstwa, ale wszystko jest trochę w formie pamiętnika. Możemy tam znaleźć liczne wskazówki, porady oraz informacje na temat jazdy na wrotkach czy samych wrotek. Bardzo podoba mi się fakt, że oprócz sięgnięcia po porady, mamy możliwość spisania na papier naszych myśli, postępów oraz ciekawych rzeczy na temat wrotkarstwa. 

Luna – główna bohaterka nowego serialu Disneya „Soy Luna” – to tryskająca energią szesnastolatka. Jej największą pasją jest wrotkarstwo, którym z pewnością zarazi wielu swoich rówieśników! W „Poradniku wrotkarki” przedstawia fascynujący i pełen wrażeń świat wrotkarstwa oraz dzieli się swoimi cennymi doświadczeniami! Dzięki tej książce czytelnik dowie się, jak rozpocząć przygodę z tym wyjątkowym sportem, jak wybrać odpowiedni sprzęt, gdzie go kupić, jak się ubrać, aby jazda była bezpieczna i jak stawiać pierwsze kroki na wrotkach. Luna pokazuje też podstawowe zasady i techniki jazdy oraz radzi, jak ćwiczyć równowagę i panowanie nad własnym ciałem, które to umiejętności są bardzo istotne podczas uprawiania tego sportu. Książka zawiera także interesujące ciekawostki oraz fakty związane z rozgrywanymi na świecie zawodami wrotkarskimi.



Istotne w tej książce jest dla mnie to, że została podzielona na kilka ważnych, odrębnych części. Każda z nich jest tak samo ważna. Poradnik jest świetną alternatywą dla osób, które chcą rozpocząć swoją przygodę z wrotkami, a ponieważ wszystko jest przedstawione krok po kroku, uczenie się z takiej książki to sama przyjemność. Poradnik dzieli się na poniższe sekcje:

- Ubioru i sprzętu
- Pierwsze kroki
- Zawody i rekordy
- Ciekawostki
- Twoja historia

Na początku książki są nam przedstawieni bohaterzy serialu, zaś później przechodzimy bezpośrednio do samego poradnika. W owej pozycji ujęto najmniejsze szczegóły, za co zdecydowanie duży plus dla autorów. Poradnikiem nie pogardziłby nawet dorosły, jego przejrzystość i prostota utwierdzają mnie w przekonaniu, że jest przeznaczony dla niemal każdej grupy wiekowej. Szczególnie tu sprecyzowano same poruszanie się na wrotkach, a wszystko jest ujęte w dosyć przyjazny i wesoły sposób.  Oprócz samych rad poradnik zawiera sporo informacji na temat samej dyscypliny - wrotkarstwa. Opisywane są tu zawody, historia wrotek, a także liczne ciekawostki na jego temat. To wszystko w rewelacyjnej cenie. Szkoda mi jedynie chłopaków (w tym mnie?), ponieważ moim zdaniem książka jest idealna zarówno dla chłopaków jak i dziewczyn, a tytuł to "Poradnik wrotkarki", czyli raczej z przesłaniem dla tej drugiej grupy. Z czystym sumieniem nazwałbym książkę "Poradnik wrotkarski".


Jeżeli chodzi o kwestię graficzną, jestem bardzo zadowolony. Jak wiecie, ja jako grafik, cenię sobie wygląd, dlatego nie mogło zabraknąć tego elementu w tej recenzji. Zaczynając od okładki - jest bardzo kolorowa i taka w stylu serialu, myślę, że sam wygląd skusi nie jednego zainteresowanego, ponadto przyklejono na niej sporo przyjaznych elementów w postaci emotikonów, wrotek, kasków itp. Trzeba również przyznać, że książka jest solidnie wykonana, a jej format jest bardzo dobrze dobrany. Strony są śliskie i "pachnące" (takie, jakie lubię), a w środku znajdziemy mnóstwo elementów graficznych oraz obrazków z główną bohaterką Luną, która prowadzi nas przez cały poradnik.


Jak ja wykorzystam poradnik? Niedługo zamierzam zakupić wrotki i jestem święcie przekonany, że ten poradnik z pewnością przeprowadzi mnie przez proces nauki jazdy na wrotkach. Bardzo chętnie spiszę na nim moje wszystkie przeżycia na ośmiu kółkach, chociażby na pamiątkę. Trzeba przyznać, że pozycja "Poradnik wrotkarki" od wydawnictwa Egmont jest niezwykle kusząca. Ten poradnik to nie tylko wskazówki, ale także i dobra zabawa. 

Ocena: 10/10


Co myślicie o książce? Kupicie?

18 komentarzy:

  1. Świetna recenzja! Na pewno kupię

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy napiszesz post na temat usunięcia bloga? Martwię się i chcemy wiedzieć co jest grane. Albo napisz na asku :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post :) kupię

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post! Gdy zakupię wrotki na pewno skorzystam z poradnika :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dobra, szczegółowa recenzja :) A sam poradnik mam i uważam go za jedną z lepszych pozycji Egmontu do tej pory.
    Pozdrawiam,
    nahumanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, bardzo się postarali, a w dodatku to wszystko w tak niskiej cenie.

      Pozdrawiam,
      Dawid

      Usuń
  6. Świetny post oby tak dalej. Czekam na nast. recenzje

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna recenzja jak i książka ♥
    Pomyślę nad zakupem książki, oczywiście gdy będę miała możliwość jej kupna zrobię to bez wahania! Uważam, że na pewno by mi się przydała ponieważ od niedawna jeżdżę na wrotkach i rolkach c: ♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Tytuł boli bo nawet nie wiesz jaką książkę recenzujesz. Poradnik WROTKARKI - nie WROTKARSKI. Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W poście chciałem zaznaczyć, że książka jest absolutnie dla każdego pisząc "Poradnik wrotkarski" i dzięki twojemu komentarzowi zauważyłem błąd tytułu w całym poście :) Serdecznie dziękuję.

      Pozdrawiam,
      Dawid

      Usuń
  9. Super recenzja. Książkę posiadam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam tą książkę od wczoraj i polecam można się nauczyć jeździć

    - Martyna

    OdpowiedzUsuń
  11. Książka jest super ! Nwm czy kupię bo jak moja mama ujęła jestem za stara na wrotki mam 17 lat jeżdżę na rolkach ale uwielbiam Soy Lunę

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka mega mi się podoba! Zapewne sama się po nią skuszę. *-*
    http://karolsevillapoland.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka mega mi się podoba! Zapewne sama się po nią skuszę. *-*
    http://karolsevillapoland.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Od dziecka marzyłam o wrotkach właśnie, ale jakoś nigdy się nie udało, bo w Polsce to rolki są znacznie bardziej popularne. Może ten serial to znak, żeby do tego wrócić. Myślę, że książkę zakupię :) A potem może i właśnie wrotki!

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam jezdzić na wrotkach a z tym poradnikiem będę mogła robić najlepsze sztuczki
    kupię na pewno mimo że zbieram i kupię na 100% :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. oczywiście że tak

    OdpowiedzUsuń